موفقترین تیم های مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبسایت خبری باشگاه بارسلونا خوش آمدید..لطفا در وبلاگ و انجمن عضو شوید

نتیجه بازی بارسلونا - پارسنت ژرمن؟؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبسایت خبری باشگاه بارسلونا و آدرس bar3a.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 312
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 152
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 168
:: بازدید ماه : 168
:: بازدید سال : 1300
:: بازدید کلی : 26590

RSS

Powered By
loxblog.Com

موفقترین تیم های مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
جمعه 30 آبان 1393 ساعت 21:54 | بازدید : 108 | نوشته ‌شده به دست امیر روانبد | ( نظرات )

موفقترین تیم های مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

رئال مادرید، بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ که چهار دیدار ابتدایی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری را با پیروزی سپری کرده اند، می توانند به جمع تیم هایی بپیوندند که بدون از دست دادن امتیاز مرحله گروهی این مسابقات را پشت سر گذاشته اند.

UEFA.com به بررسی پنج تیمی که تمامی 18 امتیاز خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده اند می پردازد:

آث میلان 93-1992، 6 برد، 11 گل زده، 1 گل خورده

میلان در سال های ابتدایی برگزاری لیگ قهرمانان اروپا یکی از قدرت های مسابقات بود. میلان در اولین دوره برگزاری این مسابقات در دور اول موفق شد در مجموع با نتیجه 7-0 (4-0 و 0-3) از سد اولیمپیا لیوبلیانا اسلوونی عبور کرد. سپس در دور دوم با نتیجه 5-0 در مجموع دو دیدار (0-1 و 4-0) از سد اسلووان براتیسلاوا اسلواکی گذشت، تا راهی مرحله گروهی مسابقات شود. در مرحله گروهی مسابقات میلان با تیم های گوتبورگ سوئد، پورتو پرتغال و پی اس وی آیندهوون هلند همگروه شد. چهار پیروزی متوالی 1-0 در زمین آیندهوون و گوتبورگ و دو دیدار مقابل پورتو و همچنین پیروزی های خانگی 4-0 در مقابل گوتبورگ و 2-0 در مقابل آیندهوون موجب شد تا این تیم بدون از دست دادن حتی یک امتیاز راهی مرحله بعدی مسابقات شود. میلان به عنوان تیم اول گروه به فینال صعود کرد، اما در مسابقه نهایی با یک گل مغلوب المپیک مارسی شد.

پاریسن ژرمن 95-1994، 6 برد، 12 گل زده، 3 گل خورده

پاریسن ژرمن که در گروه دوم مسابقات با تیم های بایرن مونیخ آلمان، اسپارتاک مسکو روسیه و دینامو کیف اوکراین هم گروه بود، در دیدار ابتدایی موفق شد با دو گل ژرژ وه آ و دنیل براوو از سد بایرن مونیخ عبور کند. سپس دو نتیجه مشابه 2-1 در خانه تیم های اسپارتاک مسکو و دینامو کیف کسب کرد. وه آ تک گل پیروزی بخش تیمش در دیدار برگشت در مقابل دینامو کیف و بایرن مونیخ را به ثمر رساند و در آخرین دیدار گروه این تیم فرانسوی موفق شد با نتیجه 4-1 و با گل های سه ستاره تیم ژرژ وه آ (2)، دیوید ژینولا و رای از سد اسپارتاک مسکو عبور نماید. در مرحله بعد پاریسن ژرمن در مقابل بارسلونا قرار گرفت. ابتدا در نیوکمپ 1-1 مساوی کرد و سپس با نتیجه 2-1 این تیم پر قدرت را شکست داد تا در مرحله نیمه نهایی با میلان مصاف دهد.  دو شکست 1-0 و 2-0 در مقابل مدافع عنوان قهرمانی موجب شد پاریسن ژرمن از دور مسابقات حذف شود.

اسپارتاک مسکو 96-1995، 6 برد، 15 گل زده، 4 گل خورده

اسپارتاک که در گروه دوم با تیم های لژیا ورشو لهستان، روزنبورگ نروژ و بلکبرن روورز انگلیس هم گروه بود با دو پیروزی نزدیک 1-0 در زمین بلکبرن و 2-1 در مقابل لژیا ورشو کارش را آغاز کرد. سپس دو پیروزی پر گل 4-2 و 4-1 در مقابل روزنبورگ در دیدارهای سوم و چهارم به دست آورد. پیروزی های 3-0 در مقابل بلکبرن و 1-0 در مقابل لژیا ورشو موجب شد این تیم با 18 امتیاز به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله بعدی شود. در مرحله یک چهارم نهایی اسپارتاک مسکو ابتدا با نتیجه 2-0 مغلوب نانت شد و در دیدار برگشت 2-2 مساوی کرد تا از دور مسابقات حذف شود. نانت نیز در مرحله نیمه نهایی مغلوب یوونتوس تیم قهرمان مسابقات شد.

بارسلونا 03-2002، 6 برد، 13 گل زده، 4 گل خورده

بارسلونا در گروه هشتم مسابقات با تیم های لوکوموتیو مسکو روسیه، کلوب بروژ بلژیک و گالاتاسارای ترکیه هم گروه بود. بارسا ابتدا با نتیجه 3-2 از سد کلوب بروژ عبور کرد که گل ابتدایی را لوییز انریکه سرمربی فعلی این تیم به ثمر رساند. در دیدار دوم و سوم بارسا در زمین تیم های گالاتاسارای و لوکوموتیو مسکو با نتایج 2-0 و 3-1 پیروز شد. سپس با دو نتیجه مشابه 1-0 از سد تیم های لوکوموتیو مسکو و کلوب بروژ عبور کرد. در آخرین دیدارش نیز با نتیجه 3-1 گالا را مغلوب کرد تا با امتیازات کامل راهی مرحله دوم گروهی شود. در این مرحله نیز بارسا در گروه دشوار اینتر میلان ایتالیا، نیوکاسل انگلیس و بایر لورکوزن آلمان موفق به کسب 16 امتیاز شد و تنها در زمین اینتر میلان 0-0 مساوی کرد. بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم یوونتوس رفت و پس از کسب دو نتیجه مساوی 1-1، در وقت های اضافی مغلوب گل مارچلو زالایتا شد، تا از دور مسابقات حذف شود. یوونتوس نیز نایب قهرمان مسابقات شد.

رئال مادرید 12-2011، 6 برد، 19 گل زده، 2 گل خورده

رئال مادرید می تواند به اولین تیمی تبدیل شود که دو بار با امتیازات کامل مرحله گروهی مسابقات را ترک کرده است. رئال مادرید در فصل 12-2011، در گروه چهارم با تیم های المپیک لیون فرانسه، آژاکس آمستردام هلند و دینامو زاگرب کرواسی هم گروه بود. این تیم ابتدا با تک گل آنخل دی ماریا از سد میزبان کرواتش عبور کرد. سپس دو پیروزی پر گل خانگی 3-0 و 4-0 در مقابل آژاکس و لیون کسب نمود. در دور برگشت ابتدا با دو گل کریس رونالدو از سد لیون عبور کرد. سپس با نتیجه 6-2 دینامو زاگرب را در هم کوبید و در آخرین دیدار نیز در زمین آژاکس با 3 گل پیروز میدان شد. در مرحله یک هشتم نهایی پس از تساوی 1-1 در زمین اسپارتاک مسکو با نتیجه 4-1 حریف روس خود را در هم کوبید. سپس نوبت به آپوئل قبرس بود که با دو شکست سنگین 3-0 و 5-2 در مقابل رئال مادرید حذف شود. اما عاقبت در مرحله نیمه نهایی مسابقات پس از تساوی 3-3 در مجموع دو دیدار در مقابل بایرن مونیخ، در ضربات پنالتی با نتیجه 3-1 مغلوب این تیم شد و حذف شد. بایرن مونیخ نیز در فینال ناکام ماند و مغلوب چلسی شد.

 

نکته جالب و مشترک در مورد تمامی تیم هایی که در مرحله گروهی، امتیازات کامل را کسب کرده اند، ناکامی در راه کسب عنوان قهرمانی مسابقات است.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: